vrijdag 16 december 2011

Getijdenpoelen van Wales

Ik heb iets met waterdieren - wie bij mij in huis komt, kan niet om de drie aquariums heen. Ik heb een duikbrevet gehaald om langere tijd onder water te kunnen doorbrengen en heb tot twee maal toe in de Middellandse Zee mogen duiken. Als ik langs een sloot wandel, loop ik altijd vlak langs de kant in de hoop een vis te zien (of een zoetwatermossel, kan ook heel interessant zijn!). En als ik ergens aan de kust ben en er zijn getijdenpoelen, word ik helemaal gelukkig! Ik had dit jaar al het voorrecht om in Oregon tijd door te brengen aan een rotskust met veel leven, maar in het najaar kreeg ik in Wales ook de kans om te zoeken naar visjes, garnaaltjes, zeeanemonen en krabbetjes. Die zag ik ook nog eens allemaal! Mijn reisgenoten kunnen je vertellen dat ik mijn enthousiasme niet bepaald voor me hield ...